Onverwachte verrassing na aanpassing WiFi wachtwoord 1 maart 2024
Onlangs zijn we door één van onze klanten gebeld met de vraag of we wilden meekijken, omdat hun barcodescanners niet wilden inloggen.
Op zich geen vreemd verzoek, omdat wij al enkele jaren remote support op hun ruim 50 barcodescanners verzorgen. Tussen ‘neus en lippen’ door werd nog even toegelicht dat ze in het weekend de WiFi-wachtwoorden hadden aangepast.
Helaas bleek het probleem in dit geval niet op te lossen door ‘even mee te kijken’, omdat voor dat ‘meekijken’ nou net een WiFi-connectie een vereiste is.
We hebben de klant uiteindelijk weer in de lucht kunnen krijgen door manueel de barcodescanners eerst (één voor één) uit de screen-lock-down mode te halen en door vervolgens op elke barcodescanner (wederom één voor één) het nieuwe wachtwoord in te voeren.
Na afloop hebben we de klant uitgelegd dat ze deze situatie hadden kunnen voorkomen indien ze ons van te voren hadden geïnformeerd over de voorgenomen aanpassing. Met deze vooraankondiging hadden we dan de barcodescanners vooraf remote kunnen voorzien van een extra WiFi-profiel, waardoor zij zonder problemen hadden kunnen inloggen op het netwerk.
Ook benieuwd naar welke oplossing het best voldoet in uw proces – wij helpen u graag op weg. U kunt hiervoor uw gegevens achterlaten via de persoonlijke AUTO-ID advies button hiernaast, waarna wij contact met u opnemen. Zelf bellen mag natuurlijk ook, wij zijn bereikbaar onder nummer 0346-594 511.