Vertrouwen consument bepaald door afhandeling retourstroom 21 september 2015
Het verwerken van retourstromen is één van de grootste uitdaging met betrekking tot de logistieke operatie rondom e-commerce, e-fulfilment en webshops.
Uit de praktijk blijkt dat sommige branches te maken hebben met retour percentages van 60 tot 70%. Het vertrouwen van de consument en de mate waarin deze terugkomt bij een webshop blijkt hierbij sterk afhankelijk van de snelheid en correctheid van de afhandeling van deze retouren. Voor een snelle, efficiënte en betrouwbare registratie van deze stromen levert Vierpool scantunnels. Een scantunnel is in staat om als één portaal een barcode in willekeurige oriëntatie op alle 6 de zijden van een product te registreren.
Ook wanneer producten schuin liggen, dicht op elkaar liggen of rollen blijven barcodes geregistreerd worden. Integratie van de scantunnel met automatisch aan- en afvoerbanen maken het geheel tot een werkende oplossing. Tot de oplossing behoren een gebruiksvriendelijke user interface voor bedienend personeel en bestandsuitwisseling met bovenliggende administratieve systemen.
De user interface bevat onder andere de functionaliteit om foto’s van geregistreerde producten weer te geven en op te slaan. Door de inzet van een scantunnel wordt het aantal handmatige handelingen in een proces geminimaliseerd.
Zie ook :
Scantunnel bezorgt winst in logistieke processen
Simon Loos kiest voor geavanceerde scantunnel